Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi Matematikçilerinden Ord. Prof. Ali Yar’ın Matematik Kitapları

S. Betül BAYAM TAKICAK

Sayı: 2019, Sayı 77 - Bilim Tarihi ve Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı Sayfalar: 217-238 DOI: 10.32704/erdem.656940
4540 838

Türkiye’de Mektep Müzesi’nin Açılışı ve Sergilenen Eşyaların Listesi

Betül BATIR

Sayı: 2018, Sayı 75 Sayfalar: 5-34 DOI: 10.32704/erdem.496200
1725 955

Türk Eğitim Sisteminde Aşırı Militarist Uygulamanın Başlaması (1926-1947)

Mustafa GÜNDÜZ

Sayı: 2017, Sayı 71-72 Sayfalar: 69-90 DOI: 10.32704/erdem.536812
9427 1107

Halide Edip Adıvar’ın ‘Yeni Turan’ Romanını Yeniden Anlam(landırm)a

Veysel ŞAHİN

Sayı: 2013, Sayı 64 Sayfalar: 103-122 DOI: 10.32704/erdem.2013.64.103
0 633

Meşrutiyet Döneminde Kadın Hakları Savunuculuğunda Gelenekçi Bir Yazar: Avanzade Mehmet Süleyman

Beyhan KANTER

Sayı: 2012, Sayı 63 Sayfalar: 127-152 DOI: 10.32704/erdem.2012.63.127
1038 1073

Modernleşme Çağının Bir Eğitim Kurumu: Denizli İdadisi

Mithat AYDIN

Sayı: 2011, Sayı 61 Sayfalar: 31-58 DOI: 10.32704/erdem.2011.61.031
1962 945

Bir Sosyalleşme ve Kişilik Oluşturma Aracı Olarak Sosyal Sınıflar

Turhan YÖRÜKAN

Sayı: 2009, Sayı 54 Sayfalar: 1-52 DOI: 10.32704/erdem.2009.54.001
2955 1209

Mustafa Kemal’de İnkılâp Düşüncesinin Oluşumu ve Gelişimi

Taner ASLAN

Sayı: 2009, Sayı 53 Sayfalar: 1-22 DOI: 10.32704/erdem.2009.53.001
49656 2061

XIX. Yüzyıl Türk Yazarları ve Avrupalı Seyyahlara Göre Türk Kadını

Yücel ÖZKAYA

Sayı: 2008, Sayı 51 Sayfalar: 179-194 DOI: 10.32704/erdem.2008.51.179
5862 7469

Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri

Ahmet ŞİMŞEK

Sayı: 2007, Sayı 49 - Mustafa Necati Sepetçioğlu Özel Sayısı Sayfalar: 255-266 DOI: 10.32704/erdem.2007.49.255
1666 801

Toplumsal Sorunları Çözmede Eğitime Biçilen Merkezi Rol Ve Son Dönem Osmanlı Aydınlarında Eğitim Düşüncesi

Mustafa GÜNDÜZ

Sayı: 2007, Sayı 48 Sayfalar: 21-54 DOI: 10.32704/erdem.2007.48.021
0 1125

Milli Kütüphane Hadis Elyazmalarının Osmanlı Hadis Edebiyatı Çerçevesinde Analizi

Salih ÖZER

Sayı: 2007, Sayı 45-46-47 Sayfalar: 109-127 DOI: 10.32704/erdem.2007.45-46-47.109
0 1515

Türkiye’de Halkçılık İdeolojisi Ve Halkevleri

Fatih TUĞLUOĞLU

Sayı: 2005, Sayı 42 Sayfalar: 101-118 DOI: 10.32704/erdem.2005.42.101
0 1343

İlk ve Orta Öğretimde Tarih Öğretimi Problemler ve Öneriler

Nuri KÖSTÜKLÜ

Sayı: 2004, Sayı 41 Sayfalar: 1-28 DOI: 10.32704/erdem.2004.41.001
0 590

Immanuel Kant’ın Fakültelerin Çatışması’na Göre Osmanlı Medreseleri

Murat ÇELİK

Sayı: 2022, Sayı 83 Sayfalar: 1-30 DOI: 10.32704/erdem.2022.83.001
0 678

Trabzon’da Günümüze Ulaşmayan Saraçzade / Hacı Pir Medresesi ve Mimarisi

Nurcan YAZICI METİN

Sayı: 2022, Sayı 83 Sayfalar: 185-212 DOI: 10.32704/erdem.2022.83.185
0 687

Mühendis Mehmet Misbah’ın Matematik Felsefesine ve Matematik Eğitimine Dair Görüşleri

Müjdat TAKICAK

Sayı: 2023, Sayı 85 Sayfalar: 151-172 DOI: 10.32704/erdem.2023.85.151
697 307