Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi Matematikçilerinden Ord. Prof. Ali Yar’ın Matematik Kitapları

S. Betül BAYAM TAKICAK

Sayı: 2019, Sayı 77 - Bilim Tarihi ve Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı Sayfalar: 217-238 DOI: 10.32704/erdem.656940
1233 254

Askeri Devrim ve Türk Modernleşmesine Etkisi

Vural BAŞARAN, Remzi DEMİR

Sayı: 2019, Sayı 77 - Bilim Tarihi ve Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı Sayfalar: 263-280 DOI: 10.32704/erdem.656935
459 206

Türkiye’de Mektep Müzesi’nin Açılışı ve Sergilenen Eşyaların Listesi

Betül BATIR

Sayı: 2018, Sayı 75 Sayfalar: 5-34 DOI: 10.32704/erdem.496200
442 437

Alanya Rüşdiye Mektebi (1861-1913)

Ali Rıza GÖNÜLLÜ

Sayı: 2017, Sayı 73 Sayfalar: 65-88 DOI: 10.32704/erdem.471005
249 388

Türk Eğitim Sisteminde Aşırı Militarist Uygulamanın Başlaması (1926-1947)

Mustafa GÜNDÜZ

Sayı: 2017, Sayı 71-72 Sayfalar: 69-90 DOI: 10.32704/erdem.536812
1778 405

Halide Edip Adıvar’ın ‘Yeni Turan’ Romanını Yeniden Anlam(landırm)a

Veysel ŞAHİN

Sayı: 2013, Sayı 64 Sayfalar: 103-122 DOI: 10.32704/erdem.2013.64.103
0 186

Meşrutiyet Döneminde Kadın Hakları Savunuculuğunda Gelenekçi Bir Yazar: Avanzade Mehmet Süleyman

Beyhan KANTER

Sayı: 2012, Sayı 63 Sayfalar: 127-152 DOI: 10.32704/erdem.2012.63.127
376 332

Peyami Safa’nın Türk İnkılâbına Bakışlar’ı

Abdullah UÇMAN

Sayı: 2012, Sayı 62 - Peyami Safa Özel Sayısı Sayfalar: 251-260 DOI: 10.32704/erdem.2012.62.251
347 154

Modernleşme Çağının Bir Eğitim Kurumu: Denizli İdadisi

Mithat AYDIN

Sayı: 2011, Sayı 61 Sayfalar: 31-58 DOI: 10.32704/erdem.2011.61.031
215 423

Harf İnkilabı’nın Türk ve Dünya Basınındaki Yankıları

Emine KISIKLI

Sayı: 2010, Sayı 56 Sayfalar: 115-160 DOI: 10.32704/erdem.2010.56.115
9511 530

Bir Sosyalleşme ve Kişilik Oluşturma Aracı Olarak Sosyal Sınıflar

Turhan YÖRÜKAN

Sayı: 2009, Sayı 54 Sayfalar: 1-52 DOI: 10.32704/erdem.2009.54.001
622 473

XIX. Yüzyıl Türk Yazarları ve Avrupalı Seyyahlara Göre Türk Kadını

Yücel ÖZKAYA

Sayı: 2008, Sayı 51 Sayfalar: 179-194 DOI: 10.32704/erdem.2008.51.179
460 3588

Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri

Ahmet ŞİMŞEK

Sayı: 2007, Sayı 49 - Mustafa Necati Sepetçioğlu Özel Sayısı Sayfalar: 255-266 DOI: 10.32704/erdem.2007.49.255
353 143

Toplumsal Sorunları Çözmede Eğitime Biçilen Merkezi Rol Ve Son Dönem Osmanlı Aydınlarında Eğitim Düşüncesi

Mustafa GÜNDÜZ

Sayı: 2007, Sayı 48 Sayfalar: 21-54 DOI: 10.32704/erdem.2007.48.021
0 569

Tokat Halkevinin Yayınladığı Yeni Tokat Dergisinde Yer Alan Yazılara Göre Türk Devriminin Genel Özellikleri

Sabri ZENGİN

Sayı: 2007, Sayı 45-46-47 Sayfalar: 235-254 DOI: 10.32704/erdem.2007.45-46-47.235
0 325

Türkiye’de Halkçılık İdeolojisi Ve Halkevleri

Fatih TUĞLUOĞLU

Sayı: 2005, Sayı 42 Sayfalar: 101-118 DOI: 10.32704/erdem.2005.42.101
0 628

İlk ve Orta Öğretimde Tarih Öğretimi Problemler ve Öneriler

Nuri KÖSTÜKLÜ

Sayı: 2004, Sayı 41 Sayfalar: 1-28 DOI: 10.32704/erdem.2004.41.001
0 119

Geleneğe Bağlı Yenilikçi Tavrın Kült Bestecisi Cinuçen Tanrıkorur ve Bir Temsili Eser

N. Oya Levendoğlu

Sayı: 2020, Sayı 78 Sayfalar: 151-188 DOI: 10.32704/erdem.749154
0 467

Panorama Romanına “Büyük İnkılâp ve Küçük Politika” Çerçevesinden Bakmak

Elif TÜRKİSLAMOĞLU

Sayı: 2021, Sayı 80 Sayfalar: 197-220 DOI: 10.32704/erdem.948944
0 289