Benzer Makaleler
Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi Matematikçilerinden Ord. Prof. Ali Yar’ın Matematik Kitapları
S. Betül BAYAM TAKICAK
Sayı: 2019, Sayı 77 - Bilim Tarihi ve Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı Sayfalar: 217-238 DOI: 10.32704/erdem.656940
4653
872
Askeri Devrim ve Türk Modernleşmesine Etkisi
Vural BAŞARAN, Remzi DEMİR
Sayı: 2019, Sayı 77 - Bilim Tarihi ve Prof. Dr. Fuat Sezgin Özel Sayısı Sayfalar: 263-280 DOI: 10.32704/erdem.656935
5809
787
Türkiye’de Mektep Müzesi’nin Açılışı ve Sergilenen Eşyaların Listesi
Betül BATIR
Sayı: 2018, Sayı 75 Sayfalar: 5-34 DOI: 10.32704/erdem.496200
1779
974
Alanya Rüşdiye Mektebi (1861-1913)
Ali Rıza GÖNÜLLÜ
Sayı: 2017, Sayı 73 Sayfalar: 65-88 DOI: 10.32704/erdem.471005
1027
1399
Türk Eğitim Sisteminde Aşırı Militarist Uygulamanın Başlaması (1926-1947)
Mustafa GÜNDÜZ
Sayı: 2017, Sayı 71-72 Sayfalar: 69-90 DOI: 10.32704/erdem.536812
9625
1131
Halide Edip Adıvar’ın ‘Yeni Turan’ Romanını Yeniden Anlam(landırm)a
Veysel ŞAHİN
Sayı: 2013, Sayı 64 Sayfalar: 103-122 DOI: 10.32704/erdem.2013.64.103
0
674
Meşrutiyet Döneminde Kadın Hakları Savunuculuğunda Gelenekçi Bir Yazar: Avanzade Mehmet Süleyman
Beyhan KANTER
Sayı: 2012, Sayı 63 Sayfalar: 127-152 DOI: 10.32704/erdem.2012.63.127
1081
1141
Peyami Safa’nın Türk İnkılâbına Bakışlar’ı
Abdullah UÇMAN
Sayı: 2012, Sayı 62 - Peyami Safa Özel Sayısı Sayfalar: 251-260 DOI: 10.32704/erdem.2012.62.251
1221
701
Modernleşme Çağının Bir Eğitim Kurumu: Denizli İdadisi
Mithat AYDIN
Sayı: 2011, Sayı 61 Sayfalar: 31-58 DOI: 10.32704/erdem.2011.61.031
2035
968
Harf İnkilabı’nın Türk ve Dünya Basınındaki Yankıları
Emine KISIKLI
Sayı: 2010, Sayı 56 Sayfalar: 115-160 DOI: 10.32704/erdem.2010.56.115
20846
1368
Bir Sosyalleşme ve Kişilik Oluşturma Aracı Olarak Sosyal Sınıflar
Turhan YÖRÜKAN
Sayı: 2009, Sayı 54 Sayfalar: 1-52 DOI: 10.32704/erdem.2009.54.001
3045
1250
XIX. Yüzyıl Türk Yazarları ve Avrupalı Seyyahlara Göre Türk Kadını
Yücel ÖZKAYA
Sayı: 2008, Sayı 51 Sayfalar: 179-194 DOI: 10.32704/erdem.2008.51.179
6045
7555
Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri
Ahmet ŞİMŞEK
Sayı: 2007, Sayı 49 - Mustafa Necati Sepetçioğlu Özel Sayısı Sayfalar: 255-266 DOI: 10.32704/erdem.2007.49.255
1803
874
Toplumsal Sorunları Çözmede Eğitime Biçilen Merkezi Rol Ve Son Dönem Osmanlı Aydınlarında Eğitim Düşüncesi
Mustafa GÜNDÜZ
Sayı: 2007, Sayı 48 Sayfalar: 21-54 DOI: 10.32704/erdem.2007.48.021
0
1144
Tokat Halkevinin Yayınladığı Yeni Tokat Dergisinde Yer Alan Yazılara Göre Türk Devriminin Genel Özellikleri
Sabri ZENGİN
Sayı: 2007, Sayı 45-46-47 Sayfalar: 235-254 DOI: 10.32704/erdem.2007.45-46-47.235
0
872
Türkiye’de Halkçılık İdeolojisi Ve Halkevleri
Fatih TUĞLUOĞLU
Sayı: 2005, Sayı 42 Sayfalar: 101-118 DOI: 10.32704/erdem.2005.42.101
0
1376
İlk ve Orta Öğretimde Tarih Öğretimi Problemler ve Öneriler
Nuri KÖSTÜKLÜ
Sayı: 2004, Sayı 41 Sayfalar: 1-28 DOI: 10.32704/erdem.2004.41.001
0
601
Geleneğe Bağlı Yenilikçi Tavrın Kült Bestecisi Cinuçen Tanrıkorur ve Bir Temsili Eser
N. Oya Levendoğlu
Sayı: 2020, Sayı 78 Sayfalar: 151-188 DOI: 10.32704/erdem.749154
0
1252
Panorama Romanına “Büyük İnkılâp ve Küçük Politika” Çerçevesinden Bakmak
Elif TÜRKİSLAMOĞLU
Sayı: 2021, Sayı 80 Sayfalar: 197-220 DOI: 10.32704/erdem.948944
0
809
Mühendis Mehmet Misbah’ın Matematik Felsefesine ve Matematik Eğitimine Dair Görüşleri
Müjdat TAKICAK
Sayı: 2023, Sayı 85 Sayfalar: 151-172 DOI: 10.32704/erdem.2023.85.151
722
326