Benzer Makaleler
Anadolu Kırsalında Göçün Dünkü (XVI-XX. Yüzyıl) Yapısı: Manisa ve Konya Çevresi Üzerinden Bir Göç Okuma Denemesi
İlker YİĞİT
Sayı: 2019, Sayı 76 Sayfalar: 205-244 DOI: 10.32704/erdem.572906
7880
1216
A. Süheyl Ünver Atölyesi Yorumuyla Türk Kültür ve Sanatında Hayat Ağacı
Evre BAŞAR
Sayı: 2019, Sayı 76 Sayfalar: 245-248 DOI: 10.32704/erdem.577414
794
612
Hakkâri Etnografik Eserlerinden Yün Eldivenler Üzerine Bir Çalışma
Hasan BUĞRUL
Sayı: 2018, Sayı 75 Sayfalar: 35-66 DOI: 10.32704/erdem.496718
1365
803
Akıl-Kültür İlişkisi Bağlamında Aydınlanmacı Akıl ve Eleştirisi
Ömür KARSLI
Sayı: 2018, Sayı 75 Sayfalar: 149-166 DOI: 10.32704/erdem.496786
1942
493
Kültürel Mirasın Gelecek Kuşaklara Aktarılması ve Tanıtımında Yazma Eser Kütüphaneciliği
Fatih RUKANCI
Sayı: 2018, Sayı 74 Sayfalar: 99-113 DOI: 10.32704/erdem.450104
4796
555
Yeni Medyanın Kültürel Miras Konulu Uygulamaları
Üftade MUŞKARA
Sayı: 2017, Sayı 73 Sayfalar: 89-110 DOI: 10.32704/erdem.471009
1277
1366
Türk Basın Tarihinde Artin Asaduryan Matbaası ve Matbaada Basılan Süreli Yayınlar
Osman ÖZEN, Kemalettin KUZUCU
Sayı: 2017, Sayı 71-72 Sayfalar: 117-138 DOI: 10.32704/erdem.537379
1647
734
1930’ların Kültür Dünyasını Aralamak: Görüş Mecmuası
Turan KARATAŞ
Sayı: 2016, Sayı 70 Sayfalar: 43-62 DOI: 10.32704/erdem.536806
1212
959
Osman Cemal Kaygılı’nın Eserlerinde İstanbul
Mustafa APAYDIN
Sayı: 2013, Sayı 64 Sayfalar: 1-14 DOI: 10.32704/erdem.2013.64.001
697
713
İtibarî Tarih Anlatıcısı Olarak Mekân (Turan Oflazoğlu’nun Topkapı Piyesi Örneği)
Abdullah ŞENGÜL
Sayı: 2013, Sayı 64 Sayfalar: 123-132 DOI: 10.32704/erdem.2013.64.123
0
502
Yalnızız Romanında Mekânın Poetikasızlaşması ve Ütopik Dünya Olarak Simeranya
Cafer GARİPER
Sayı: 2012, Sayı 62 - Peyami Safa Özel Sayısı Sayfalar: 41-58 DOI: 10.32704/erdem.2012.62.041
4700
817
Peyami Safa ve Türk Düşüncesi Dergisi
Mehmet TÖRENEK
Sayı: 2012, Sayı 62 - Peyami Safa Özel Sayısı Sayfalar: 237-250 DOI: 10.32704/erdem.2012.62.237
593
1385
Osmanlıdaki Kültürel Değişim Sürecinin Ahmet Mithat Efendi’nin Jöntürk Romanında İrdelenmesi
Özcan BAYRAK
Sayı: 2011, Sayı 60 Sayfalar: 31-50 DOI: 10.32704/erdem.2011.60.031
2185
576
“Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi”nden, Değişen İstanbul’a Ziya Osman Saba’nın Hikâyeleri ve Hikâyeciliği
Fatih SAKALLI
Sayı: 2011, Sayı 59 Sayfalar: 145-168 DOI: 10.32704/erdem.2011.59.145
5482
747
Sabahattin Ali’nin “Ses” Hikâyesinde Mekân-İnsan İlişkisi
Kamuran ERONAT
Sayı: 2011, Sayı 59 Sayfalar: 121-128 DOI: 10.32704/erdem.2011.59.121
3709
624
Osmanlılarda Dondurma ve Dondurmacılık Mesleği İle İlgili Notlar
Zeynep ÖZLÜ
Sayı: 2011, Sayı 59 Sayfalar: 129-144 DOI: 10.32704/erdem.2011.59.129
1223
1404
Macar Kaynaklarında Türk Kültürü ve Türkler (XIX. Yüzyıl Sonları - XX. Yüzyıl Başları)
Melek ÇOLAK
Sayı: 2011, Sayı 59 Sayfalar: 107-120 DOI: 10.32704/erdem.2011.59.107
4343
1423
Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Vakıf Kültür Varlıklarının Korunması
Tuba AKAR
Sayı: 2011, Sayı 59 Sayfalar: 1-36 DOI: 10.32704/erdem.2011.59.001
10914
644
Bahtiyar Vahapzade’ye Göre Türk Birliğinin Kültürel Zemini
Nurullah ÇETİN
Sayı: 2010, Sayı 57 - Bahtiyar Vahapzade Özel Sayısı Sayfalar: 35-50 DOI: 10.32704/erdem.2010.57.035
1859
1069
Tanzimat Dönemi Türk Romanlarında İstanbul ve Paris’e Bakış
Hasan KARABULUT
Sayı: 2010, Sayı 56 Sayfalar: 103-114 DOI: 10.32704/erdem.2010.56.103
889
539